Tablet menu

Lichaamstherapie

Viscerale mobilisatie

Viscerale mobilisatie bestaat uit gerichte manuele technieken die het herstel van een normale, gezonde beweeglijkheid van het bindweefsel rondom de inwendige organen ondersteunen. Deze op de fasciën gerichte mobilisaties kunnen tot aanpassing en verbetering van de structuur en functie van de inwendige organen en orgaansystemen leiden en helpen zo het lichaam zijn natuurlijke gezondheid te behouden. Viscerale mobilisaties laten zich prima combineren in de diverse massages.

Bindweefsel massage

Bindweefselmassage is het oppakken en rollen van de huid. Het is een wat diepere massage die de weefsels onder de huid masseren. Het werkt via de prikkeling van het zenuwstelstel. Bepaalde delen van de huid staan in verbinding met bepaalde organen, spieren, beenvlies. Door bindweefselmassage toe te passen in dat gebied, is het mogelijk invloed uit te oefenen op het desbetreffende orgaan.

Tijdens de massage krijg je contact met je lichaam en je gevoel. Je kunt hierdoor op het spoor komen van datgene wat je dwars zit, zonder dat je meteen veel moet praten of nadenken.

Klassieke massage

Deze massage is gericht op de spieren en gewrichten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van diverse massagetechnieken zoals strijkingen en knedingen . Door de strijkingen en knedingen en het drukken op de spieren vindt er een betere doorbloeding plaats. En door die toegenomen doorbloeding wordt de opname van voedingstoffen in de spieren bevorderd. Maar ook vindt er een snellere afvoer van afvalstoffen plaats. In het huid worden bepaalde stoffen aangemaakt die pijn verminderen en je een gevoel van welbevinden geeft.

Massage kan je lichaam in diepe ontspanning brengen, waardoor het zenuwstelsel kalmeert en het immuunsysteem wordt versterkt. Het stimuleert het loslaten van toxine (gifstoffen, afkomstig van bacteriën) in je lichaam.

Ontspanningsmassage

We leven op dit moment in een maatschappij van drukte en stress. Hierdoor kan het zijn dat u behoefte heeft aan een moment van ontspanning. Ook deze massage is gericht op wat iemand op dit moment nodig heeft.

De massage kan een diep gevoel van rust en ontspanning geven en activeert het zelfhelende vermogen van het lichaam. Het maakt je ook bewust van de invloed van tot dan toe onbewuste gevoelens en gedachten. Dit proces van herkennen en mogelijk erkennen, laat vaak dan weer een positieve invloed op de pijn zien.

Bewegingsanalyse

• houding
  • looppatroon
  • kracht
  • verkrampingen, spanningen en stijfheid
  • lenigheid, soepelheid ( coördinatie)

Bewegingsprogramma

• samen op onderzoek
  • wat zou jij kunnen doen (voor je lichaam) om jou kracht, houding en soepelheid te verbeteren?

Medical taping

De effecten:

• Activering/regulering van de vloedcirculatie en lymfe afvoer
  • Verbetering van spierfunctie
  • Ondersteuning van gewrichtsfunctie
  • Pijndemping
  • Neurofysiologische en segmentale beïnvloeding

Bij welke klachten wordt het Medical Taping toegepast?

• (Na) behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie en kuitklachten
  • Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen
  • Houdingscorrectie
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals muisarm, tennis- of golfarm)